Ahad, 4 November 2007

TUNAS GEMILANG

group photo

KSK Jalong diberi kepercayaan menganjurkan program Tunas Gemilang 2007 pada 3 November, 2007 bertempat di S.R.J.K.(C) Shing Chung, Sungai Siput. Program Tunas Gemilang adalah projek Institute Sukan Negara untuk mengenalpasti kecergasan kanak-kanak yang berusia diantara 7 - 12 tahun. 20 sukarelawan KSK Jalong telah mengikuti bengkel penguji Tunas Gemilang di Kompleks Rakan Muda Taiping sebelum ini. KSK Jalong adalah salah satu dari 8 KSK yang terpilih dalam negeri Perak.


senamrobik sebagai acara memanaskan badan
Sebanyak 11 buah sekolah rendah dalam DUN Jalong telah dijemput menghantar murid-murid. Sambutan dan kerjasama dari pihak sekolah adalah amat mengalakkan. Seramai 720 murid hadir untuk diuji. Jumlah ini agak berkurangan dengan sasaran kami seramai 800 orang. Jumlah di atas meliputi murid-murid pelbagai kaum termasuk orang asli. Pecahan peserta adalah Melayu (240), Cina (320), India (120) dan orang asli (40).


demotrasi dan ujian

KSK Jalong membiayai kos pengangkutan, makan minum peserta dan caj penggunaan sekolah. Penguji dan pembantu juga diberi saguhati. Kesemua perbelanjaan adalah mengikut garispanduan yang disediakan oleh pihak Institute Sukan Negara.








Tiada ulasan:

Ahli